Przedmioty LSTiF - Akademia Twórczych Poszukiwań
PODSTAWY REŻYSERII I PRODUKCJI FILMOWEJ
PRACA NA PLANIE / FILM DOKUMENTALNY
FORMY TELEWIZYJNE
TECHNIKI FILMOWE: SZTUKA OPERATORSKA / REALIZACJA DŹWIĘKU
PODSTAWY MONTAŻU
OPOWIADANIE OBRAZEM
SCENARIOPISARSTWO
BIZNES KREATYWNY I PODSTAWY PRAWA AUTORSKIEGO
PODSTAWY REŻYSERII I PRODUKCJI FILMOWEJ
Prowadzący: Andrzej Nowakowski

Przykładowe zagadnienia omawiane w trakcie nauki:

Analiza filmowa reżyserska / Semiotyka, estetyka / Reżyseria fabularna / Tworzenie obrazu filmowego / Dramaturgia filmowa / Reżyserowanie aktorów – narzędzia i pułapki / Systemy produkcji filmowej, praca w ekipie, prowadzenie ekipy / Hollywoodzki styl kontynuacji / Ćwiczenia reżyserskie w grupach / Projekt filmowy: film dyplomowy.

PRACA NA PLANIE / FILM DOKUMENTALNY
Prowadzący: Marzena Więcek

Przykładowe zagadnienia omawiane w trakcie nauki:

Praca na planie: tworzenie zespołu realizacyjnego / Koncepcja kreatywna / Reżyserowanie aktorów / Dokument kreacyjny / Dokument osobisty / Bohater filmu dokumentalnego / Inspiracje i analiza utworu filmowego / Realizacja etiudy fabularnej / Realizacja filmu dokumentalnego inspirowanego twórczością Krzysztofa Kieślowskiego.

FORMY TELEWIZYJNE
Prowadzący: Magdalena Szczecina

Przykładowe zagadnienia omawiane w trakcie nauki: 

Budowa serwisów informacyjnych / Definicja i budowa newsa / Zasady przeprowadzania sondy / Konstrukcja relacji dziennikarskiej na żywo / Przygotowanie i prowadzanie rozmowy telewizyjnej / Zasady pracy ekipy telewizyjnej / Zasady produkcji telewizyjnej / Prezentacja, analiza i ćwiczenia różnych form telewizyjnych.

TECHNIKI FILMOWE: SZTUKA OPERATORSKA / REALIZACJA DŹWIĘKU
Prowadzący: Witold Ewert

Przykładowe zagadnienia omawiane w trakcie nauki:

Rodzaje planów filmowych / Techniczne aspekty obrazu / Optyka i inne narzędzia operatora / Praca ze światłem / Planowanie ujęć / Praca ze stadycamem / Ćwiczenia operatorskie / Dźwięk na planie filmowym /

PODSTAWY MONTAŻU
Prowadzący: Witold Ewert

Przykładowe zagadnienia omawiane w trakcie nauki:

Zarys historii montażu filmowego / Charakterystyka zawodu montażysty / Siła klatki w montażu / Różnice w montażu tv i montażu filmowym / Wpływ montażu na nastrój, klimat, tempo, i jakość filmu / Techniki montażu / obsługa programu montażowego – Davinci Resolve / Podstawy korekcji barwnej / Time Code czyli język montażysty / Techniki cięć / Obraz i dźwięk w równowadze / Tricki i efekty specjalne / Postprodukcja / Błędy montażowe.

OPOWIADANIE OBRAZEM
Prowadzący: Łukasz Dębski

Opowiadanie obrazem / Pion operatorski w filmie / Kompozycja i definicja obrazu / Myślenie filmowe / Wizualna koncepcja filmu / Style pracy autora zdjęć filmowych / Dobór narzędzi do kreowania przekazu / Znaczenie montażu dla pracy operatora / Strategie narracyjne / Ćwiczenia operatorskie

SCENARIOPISARSTWO
Prowadzący:

Przykładowe zagadnienia omawiane w trakcie nauki:

Czym jest scenariusz filmowy? / Scenopis i storyboard / Forma zapisu scenariuszowego – „właściwy format” scenariusza / Analiza wartości – o czym warto napisać scenariusz? / Jak znaleźć pomysł – etapy – stopniowanie / Podstawowe zasady budowy dramatu w ujęciu historycznym / Zasada: ”action is charakter” – “akcja jest bohaterem” / Konflikt jako naczelna reguła budowy struktury dramatu i zawartych w nim napięć / Tworzenie postaci filmowej / Dialog w filmie.

BIZNES KREATYWNY I PODSTAWY PRAWA AUTORSKIEGO
Prowadzący: DR KAROLINA BEYER

Własny biznes: po co? Wady i zalety / Własny biznes od pomysłu do realizacji / Forma prawna to podstawa / Jak zarejestrować działalność? / Działalność bez rejestracji – to możliwe! / Podatek? Nic strasznego / A co z finansami? Klucz to dobry biznesplan / O co chodzi z prawem autorskim / Jak chronić swoją twórczość? / Prawą autorskie w dobie cyfryzacji / Prawa autorskie a media społecznościowe.